ORGANIZACJA Starostwa Powiatowego
Starostwo powiatowe
Starostwo Powiatowe w Pile podobnie jak wszystkie instytucje publiczne w dobie pandemii zmieniło zasady funkcjonowania.
W Starostwie wprowadzone zostały zasady mające służyć bezpieczeństwu mieszkańców i klientów Starostwa, a także umożliwić zapewnienie ciągłości pracy administracji, w tym:
system pracy zdalnej i hybrydowej dla pracowników Starostwa;
Starostwo czynne było przez cały okres pandemii w 2020 r., jednak okresowo wprowadzane były ograniczenia w bezpośrednim dostępie, tj. zalecane było wcześniejsze umawianie wizyt przez Biuro Obsługi Mieszkańców;
rekomendowane było załatwianie spraw elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP, poczty elektronicznej lub telefonicznie;
pracownicy oraz klienci Urzędu mieli stały dostęp do środków ochrony indywidualnej.
Działania Starostwa w czasie pandemii
ustawione zostały przenośne lady do bieżącej obsługi klienta (parter budynku głównego);
wykonano zabudowę ochronną w Wydziale Komunikacji;
zamówiono moduły ochronne w Wydziale Architektury i Budownictwa;
obsługa interesantów odbywała się zgodnie z przepisami prawa - jeden interesant na jedno stanowisko pracy (jedno okienko);
piętra korytarzy urzędu zostały wyposażone w pojemniki z płynem do dezynfekcji dłoni;
toalety wyposażone w pojemniki z ręcznikami jednorazowymi, mydło antybakteryjne;
zapewnione były rękawiczki i maseczki jednorazowe dla pracowników mających bezpośredni kontakt z petentami; środki do dezynfekcji rąk;
wszystkim pracownikom zakupione zostały mini przyłbice.