EGZAMINY w roku szkolnym 2019/2020
EGZAMIN MATURALNY
Egzamin maturalny - ogółem
Egzamin maturalny - język polski
Egzamin maturalny - matematyka
Egzamin maturalny - język obcy nowożytny
Niektóre uwagi i wnioski szkół wynikające z analizy egzaminów maturalnych oraz podjęte działania w celu ich poprawy:
systematycznie przeprowadzać analizę wyników egzaminów maturalnych (analiza ilościowa i jakościowa),
systematyczne przygotowywanie uczniów poprzez omawianie przykładowych zestawów maturalnych,
konieczność kształtowania umiejętności czytania ze zrozumieniem, szczególnie umiejętność rozumienia poleceń, przetwarzania odczytanych z tekstów informacji i ich poprawnego interpretowania i wykorzystania oraz weryfikacja uzyskanego wyniku rozwiązanego zadania,
na każdym poziomie nauczania, co semestr, należy przeprowadzać testy diagnozujące składające się z zadań typu maturalnego dotyczące przerobionego materiału,
organizować zajęcia dla uczniów z przedmiotów maturalnych ze szczególnym uwzględnieniem strategii rozwiazywania zadań zamkniętych i otwartych (zwiększenie liczby rozwiązywanych zadań otwartych), analizowania i poszukiwania metod rozwiązania zadania, eliminowania odpowiedzi błędnych, wykonywania obliczeń na kalkulatorze w celu unikania błędów rachunkowych,
organizować dodatkowe zajęcia np. kursy przygotowujące do egzaminu maturalnego lub inne stałe zajęcia fakultatywne z przedmiotów objętych egzaminem maturalnym,
podnosić poziom wiedzy i umiejętności merytorycznych i metodycznych nauczycieli poprzez zachęcanie ich do uczestnictwa w różnego rodzaju formach doskonalenia i dokształcania zawodowego np.: kursach, szkoleniach, warsztatach, konferencjach, sympozjach, i innych formach aktualizujących i doskonalących warsztat pedagoga.
EGZAMIN zawodowy
Egzamin zawodowy - technika i branżowe szkoły I stopnia
Niektóre uwagi i rekomendacje szkół wynikające z analizy egzaminów zawodowych:
powtarzać w sposób permanentny materiał nauczania,
przeprowadzać testy działowe, analizować je i utrwalać zagadnienia trudne,
przeprowadzać i analizować próbne testy na wzór egzaminów zawodowych,
zwiększać liczbę ćwiczeń kształcących umiejętności, które na egzaminie wypadły najsłabiej,
kształcić umiejętności pracy z arkuszami egzaminacyjnymi,
kontynuować prowadzenie zajęć dodatkowych, pozalekcyjnych i wyrównawczych,
zwiększyć liczbę ćwiczeń kształcących umiejętności, które na egzaminie wypadły najsłabiej,
zwiększać liczbę godzin na zagadnienia często pojawiające się na egzaminach,
przeanalizować wpływ nauczania zdalnego.